سرزمین من سوادکوه
سوادکوه سرزمین خورشید

معرفي شهر پل سفيد(مركز شهرستان سوادكوه): 

 
  پلْ‌سِفید، مرکز شهرستان سوادکوه در استان مازندران. این شهر در °53 و´3طول شرقی و °36و´7 عرض شمالی، در ارتفاع 550متری از سطح دریا در دامنه‌های شمالی رشته کوههای البرز مرکزی و در ناحیه‌ای نیمه جنگلی واقع شده است. پیرامون این شهر را کوههای سامان‌سی، سیتک، الوات، غلِ غِلوک، گَتو و لالتا دربرگرفته، از این رو شهر به صورت طولی و در امتداد جاده‌ای که از میان آن می‌گذرد، رشد کرده است. رودخانۀ تالار که از کوههای جنوبی شهرستان سوادکوه سرچشمه می‌گیرد، از میان این شهر می‌گذرد. آب‌وهوای پل‌سفید معتدل و نیمه مرطوب است. بیشترین دمای آن در تابستانها °34 سانتی‌گراد، و کمترین آن در زمستانها °10- سانتی‌گراد، و میانگین بارندگی سالانۀ آن حدود 550 میلی‌متر است.


در پیرامون پل‌سفید کشاورزی و دامداری رونق دارد. آب کشاورزی این شهر از رودخانۀ تالار، و آب آشامیدنی آن از چشمه‌های لوله‌کشی شده تأمین می‌شود. وجود مراتع سرسبز باعث شکوفایی دامداری در این شهر شده است، چنان‌که گوشت گوسفند و فرآورده‌های لبنی از موادی است که به جاهای دیگر فرستاده می‌شود. زغال‌سنگ نیز از دیگر مواد صادراتی این شهر است که از معادن البرز مرکزی ـ که در کنار آبادی کری‌کلا در 4 کیلومتری پل‌سفید واقع است ـ استخراج می‌شود.


یکی از مهم‌ترین عوامل در توسعۀ پل‌سفید، قرارگرفتن این شهر در کنار راههای ارتباطی است. پل‌سفید بر سرراه فیروزکوه که تهران را به مازندران متصل می‌سازد، و همچنین در مسیر راه‌آهن تهران ـ شمال واقع است.

 



ادامه مطلب...
تاریخ: جمعه 11 اسفند 1391برچسب:معرفي,پل سفيد,شهرستان,سوادكوه,معرفي,پل سفيد,شهرستان,سوادكوه, معرفي,پل سفيد,شهرستان,سوادكوه,معرفي,پل سفيد,شهرستان,سوادكوه, معرفي,پل سفيد,شهرستان,سوادكوه,معرفي,پل سفيد,شهرستان,سوادكوه, معرفي,پل سفيد,شهرستان,سوادكوه,معرفي,پل سفيد,شهرستان,سوادكوه, معرفي,پل سفيد,شهرستان,سوادكوه,معرفي,پل سفيد,شهرستان,سوادكوه, معرفي,پل سفيد,شهرستان,سوادكوه,معرفي,پل سفيد,شهرستان,سوادكوه, معرفي,پل سفيد,شهرستان,سوادكوه,معرفي,پل سفيد,شهرستان,سوادكوه, معرفي,پل سفيد,شهرستان,سوادكوه,معرفي,پل سفيد,شهرستان,سوادكوه, معرفي,پل سفيد,شهرستان,سوادكوه,معرفي,پل سفيد,شهرستان,سوادكوه, معرفي,پل سفيد,شهرستان,سوادكوه,معرفي,پل سفيد,شهرستان,سوادكوه, معرفي,پل سفيد,شهرستان,سوادكوه,معرفي,پل سفيد,شهرستان,سوادكوه, معرفي,پل سفيد,شهرستان,سوادكوه,معرفي,پل سفيد,شهرستان,سوادكوه, معرفي,پل سفيد,شهرستان,سوادكوه,معرفي,پل سفيد,شهرستان,سوادكوه, معرفي,پل سفيد,شهرستان,سوادكوه,معرفي,پل سفيد,شهرستان,سوادكوه, معرفي,پل سفيد,شهرستان,سوادكوه,معرفي,پل سفيد,شهرستان,سوادكوه, معرفي,پل سفيد,شهرستان,سوادكوه,معرفي,پل سفيد,شهرستان,سوادكوه, معرفي,پل سفيد,شهرستان,سوادكوه,معرفي,پل سفيد,شهرستان,سوادكوه, معرفي,پل سفيد,شهرستان,سوادكوه,معرفي,پل سفيد,شهرستان,سوادكوه, ,
ارسال توسط عزیزی
آخرین مطالب

صفحه قبل 1 صفحه بعد

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 17
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 25
بازدید ماه : 967
بازدید کل : 42002
تعداد مطالب : 141
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

کسب درآمد میزبان مارکت تبلیغات پیامکی

javahermarket